Friday, March 5, 2010

life

  Tahun 2010 mengajar aku erti kehidupan. Mengajar aku utk hidup lbh matang, lbh berani dlm menempuhi liku-liku duniawi yang penuh dengan cabaran dan dugaan. Namun disebalik kepahitan itu, aku bangun semula, aku gigih berusaha utk mencari hala tuju hidup aku sendiri. Aku tidak memerlukn bantuan drpd sesiapa, hanya cukup ada yang Maha Esa..Kali ini aku didatangi dgn satu lagi masalah yang membuat aku menangis tanpa henti, sedih tanpa siapa yang tahu, hiba tanpa kedengaran berlagu. Aku sakit..sakit dlm menghadapinya, sakit utk merawatnya. Perlahan-perlahan aku mengorak langkah, mencari jalan penyelesaiannya. Dalam gelap aku meraba-raba tok mencari sesuatu yang membawa kebahagiaan. Namun aku msih bersyukur kerana aku telah dikurniakan seorang hamba Allah yang cukup aku sayangi..kerana dia aku kuat menghadapinya, trima kasih Arif fahmi yang menerima saya seadanya, syukur sangat! Aku hidup hari ini kerana Allah, juga kerana emak. Aku taknak melihat emak menangis, aku tak suka! aku benci!! aku terlalu sayangkan emak..tanpa emak disisiku entah apa yg akan terjadi.. Aku mengeluh panjang, aku rimas dengan situasi aku skrg..aku redha Ya Allah....
   Ya Allah, berikanlah aku kekuatan, Engkau bantulah aku dlm menghadapi kesusahan, Engkau berkatilah hidup kami sekeluarga Ya Allah..sesungguhnya..kami adalah hamba-mu yang lemah..AMIN..

LOVE, ika.